Obraz Akiany nie je namaľovaný podľa vízie, ale podľa modelu človeka

29.05.2023

Kto je Akiane Kramarik?

Akiane Kramarik je americká poetka a maliarka. Začala kresliť v štyroch rokoch a je najznámejšia pre maľovanie "Princa pokoja ", ktoré dokončila v ôsmich.

Akiane Kramarik sa narodila 9. júla 1994 v Mount Morris v štáte Illinois litovskej matke a nepraktizujúcemu americkému otcovi katolíkovi. Jej vzdelanie začalo na farskej škole, ale neskôr sa začala vzdelávať doma. O svojich vplyvoch a inšpirácii uvádza :

Náboženské umenie sôch, reliéfov a malieb v jednej z farských škôl, ktoré som navštevoval, výrazne ovplyvnilo moju neskoršiu príťažlivosť k legendárnym postavám. Prvýkrát som sa stretla s pohľadom sveta na to, čo má byť božstvo, ale v hĺbke duše som cítila, že všetko vnímam v oveľa širšom a hlbšom zmysle. Zdalo sa mi, ako keby väčšina ľudí úplne ignorovala iné reality, alebo že reality, ktoré vnímali, boli videné len z veľmi úzkeho uhla.

Kramarikov skorý úspech

Akiane Kramarik, mladé zázračné dieťa zo Sandpointu v štáte Idaho, kreslí a maľuje realistické umelecké diela od svojich 4 rokov. Akiane (vyslovuje sa ah–KEE–ah–nah) hovorí, že prvýkrát stretla Boha, keď mala 3 roky a teraz dúfa, že to použije ako jej jedinečný dar pomôcť nakŕmiť deti v núdzi na celom svete.

Keď bol objavený zvláštny dar mladej Akiane, neuplynulo veľa času, kým sa táto skromná 10-ročná objavila v programoch Oprah, CNN a ďalších národných mediálnych programov. Akiane začala s pastelom, keď mala 5 rokov a svoj prvý obraz dokončila v 7.(rokoch) 

Autoportrét, ktorý namaľovala, sa vydražil za 10 000 dolárov.

Božská inšpirácia ?

"Nedialo sa len umenie. Súčasne s umením bolo duchovné prebudenie," hovorí matka Akiane, Forelli Kramarik. "Všetko sa to začalo diať, keď sa podelila o svoje sny a vízie." Pred tým bola Forelli vychovaná ako neveriaca v ateistickej rodine z Litvy." ... a môj manžel bol bývalý katolík a nepatril do rodiny. Nemodlili sme sa spolu, nediskutovali sme o Bohu a nechodili sme do kostola. Potom zrazu Akiane začala hovoriť o Bohu."

Forelliho malá dcéra bola vzdelávaná doma, nemala žiadne opatrovateľky a rodina nepozerala televíziu." Celý čas sme boli s deťmi, a tak tieto slová od Akiane o Bohu neprišli zvonku – vedeli sme to. Zrazu to boli intenzívne rozhovory o Božej láske , o Jeho mieste [v našich životoch] a ona všetko podrobne opísala."

Na začiatku Akiane kreslila obrázky rodinných príslušníkov a domácich miláčikov, ale jej záujmy sa časom presunuli k tvorbe tvárí. Začala "čmárať" ďalšie a ďalšie tváre. Pokúša sa znovu vytvoriť vízie, o ktorých hovorí, že jej Boh dáva v snoch.

"Zobúdzam sa potom, čo som mala veľa snov. Zobudím sa a modlím sa, a potom vidím vízie a všetky ich vysvetľujem svojej mame a hovorím: 'Toto chcem maľovať'." ... a moja mama hovorí: 'Dám ti plátno, aby si ho mohol namaľovať.'"Akiane zo svojich snov začala skladať obrazy, ktoré nazýva "Ježiš", čo jej zabralo viac ako 75 hodín. Doteraz namaľovala dva Ježišove olejomaľby. Prvý z nich nazýva "Knieža pokoja" a druhý má názov "Odpusť im, otče."

Akiane maľuje "Princa mieru" (nie však podľa vízie, ako si mnohí myslia, ale podľa ľudského modelu.)

"Vždy myslím na Ježiša a hovorím o ňom," hovorí. 

"Dlho, dlho som hľadala model [Ježiša], a keď som nikoho nenašla, jedného dňa som navrhla svojej rodine, aby sa celý deň modlili za tento model, aby Boh poslal toho pravého."

V deň, keď sa modlili, veľmi vysoký tesár – áno, tesár – prišiel k ich dverám a hľadal prácu. Keď sa objavil, Akiane takmer omdlela. 

"Povedala som mame, že to je on . Chcem, aby bol mojím modelom," spomína.

Tesár s tým pôvodne súhlasil, ale o týždeň zavolal, aby vycúval.

"Povedal, že nie je hoden reprezentovať svojho Majstra," hovorí Akiane. "Je to kresťan a je to pokorný človek, ale modlila som sa, aby Boh zmenil jeho názor a aby zavolal späť." 

... a tajomný tesár, ktorý si želal zostať v anonymite, zavolal Akiane späť s tým, že Boh chce, aby na obraze pózoval, hoci to považoval za nezvyčajné.

Akiane fotila, študovala jeho tvár, robila náčrty, využívala svoju fantáziu a fotoreferencie a výsledkom bol "Princ mieru".

Akianin deň je trochu iný ako ostatné deti v jej veku, ktoré sa vzdelávajú doma. Keď sa každé ráno zobudí, napije sa vody, cvičí, modlí sa a potom maľuje.

"A keď maľujem, píšem poéziu," dodáva Akiane. "...a píšem po rusky, potom píšem a čítam po litovsky a potom čítam Bibliu."

Na otázku, ako vie, že je to Boh, kto k nej hovorí, odpovedá: "Pretože počujem Jeho hlas. Jeho hlas je tichý a krásny." Hoci mala vtedy 3 roky, vždy si bude pamätať prvé Božie posolstvo pre ňu. "Povedal: Musíš to urobiť a ja ti pomôžem." Povedal: 'Teraz môžete pomáhať ľuďom.' Povedal som: 'Áno, urobím.' ...ale v duchu som to povedala inými slovami. Hovorím Mu cez svoju myseľ."

Pomoc tým, ktorí to potrebujú

Akiane má aj ďalší sen, o ktorom verí, že jej ho dal Boh – iba o tomto sa jej sníva počas bdelosti. "Naozaj chcem pomáhať ľuďom v núdzi v Afrike a na iných miestach," hovorí. "Najmä Litovčania - volajú sa 'odpadkové deti'. Žijú v odpadkoch a 2- a 3-ročné deti sú zabíjané kvôli prvému miestu v potravinovom rade," hovorí. "Litva má najvyššiu mieru samovrážd na svete. Potrebujú pomoc s jedlom a liekmi a bezplatnú nemocnicu. Naozaj chcem pre nich postaviť bezplatnú nemocnicu."

Akiane dúfa, že takéto projekty bude financovať predajom svojich obrazov a poézie. Podľa jej agenta sa Akiane čoskoro vydá na svetové turné s cieľom získať peniaze na africkú krízu AIDS.

"Nemáme odpoveď, prečo sa to deje. Nemáme potuchy," hovorí Forelli Kramarik o rozvíjajúcej sa službe jej dcéry. "Sme vďační Bohu."

Zdá sa však, že Akiane má odpoveď. Keď sa jej matka spýta, prečo si myslí, že dostala svoj dar, 10-ročné dieťa odpovie: "Bola som požehnaná Bohom a ak som požehnaná, je tu jeden dôvod a jediný dôvod, a to pomôcť iným."


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky